Siilinjärven kunta

Kuntalaisten asiat hoituvat nopeasti ja ensi yrittämällä

Siilinjärvi kilpailutti vuonna 2014 hankintalain mukaisesti kunnan puhelinvaihdepalvelun. Kumppaniksi valikoitui Avaca, joka on siitä lähtien vastannut sekä Siilinjärven kunnan että terveyskeskuksen puhelinvaihteiden hoidosta. Vaihteenhoidon alaisuudessa on yli 800 Siilinjärven puhelinliittymää.

30 % säästö vaihteenhoidon kustannuksiin

– Palvelu on toiminut hyvin alusta alkaen. Avaca on palveluntarjoajana ammattitaitoinen ja joustava. Vaihteenhoitajat ovat perehtyneet aktiivisesti kuntamme tapahtumiin seuraamalla paikallislehtemme uutistarjontaa. Kuntalaiset ovat olleet tyytyväisiä, Siilinjärven kunnan tietojärjestelmäpäällikkö Jukka Simola kertoo.

Vaihteenhoidon ulkoistamisen myötä Siilinjärvi on saavuttanut merkittäviä vuotuisia säästöjä. Hankintapäätöksen perusteena käytetty vertailuhinta osoittaa, että omana työnä tehtyyn välityspalveluun verrattuna vaihteenhoidon kokonaiskustannukset laskivat Avaca-kumppanuuden myötä noin 30 %.

Avacalla vastataan aina ja nopeasti

Taloudellisen hyödyn lisäksi myös palvelun laatu parantui, koska kunnalla ei enää ollut resursointimurheita. Palvelun laadun takeena on sopimukseen sisällytetty SLA-palvelutasovaatimus. Lyhentyneen vastausajan ja kasvaneen vastausprosentin myötä palvelukokemukset ovat entistä positiivisempia. Vaihteeseen soitettujen puheluiden määrä on selkeästi aiempaa alhaisempi, sillä asiakkaat saavat asiansa hoidettua nopeasti ja ensi yrittämällä.

– Yhteistyömme todella toimii. Avaca on luotettava ja reilu vaihteenhoidon kumppani, Simola toteaa.

Jukka Simola
tietojärjestelmäpäällikkö
Siilinjärven kunta