K1 Katsastus

 

Petri Haikola, maajohtaja, K1 Katsastajat Oy:

 

Katsastustoimialalla kilpailu on kovaa ja asiakkaista huolehtiminen on noussut keskeiseksi kilpailutekijäksi. On osattava olla tavoitettavissa monikanavaisesti, juuri sillä tavalla kuin asiakas haluaa.

K1 Katsastajat Oy on panostanut asiakaspalveluunsa jatkuvasti ja tavoitteet on asetettu korkealle. Keskeisiä tekijöitä ovat asiakaspalvelun lyhyt vasteaika, korkea laatu ja monikanavaisuus.

”Tänä päivänä monikanavaisuus on asiakaspalvelussa merkittävä kilpailutekijä. Asiakkaalle on tarjottava hänelle itsellensä sopiva tapa olla meihin yhteydessä”, sanoo K1 Katsastajien maajohtaja Petri Haikola.

K1 Katsastajat tarjoaa asiakkailleen joustavaa ja laadukasta asiakaspalvelua Avacan kautta. Avaca hoitaa asiakaskohtaamiset sekä puhelimessa että internetissä.

”Meidän oli aikanaan helppo päätyä Avacan palveluiden käyttäjiksi, sillä ratkaisuesitykset olivat selkeitä ja tavoitteiltaan liiketoimintaamme tukevia. Heti alusta lähtien tiesimme, että palvelua rakennetaan meille ja meidän tarpeeseemme”, toteaa Haikola.

Yhteistyö Avacan kanssa aloitettiin keväällä 2012. Heti yhteistyön aloittamisen jälkeen K1 Katsastajat huomasi asiakaspalvelunsa parantuneen.  Tärkein mittari oli perusliiketoiminnan kasvu eli määräaikaiskatsastuksien ajanvarausten määrän lisääntyminen. Perinteisen, puhelimitse tapahtuvan asiakaspalvelun lisäksi K1 Katsastajat tarjoaa kotisivuillaan chat-asiakaspalvelua. Chat-palvelu on saanut alusta alkaen paljon positiivista palautetta. Asiakkaat pitävät verkossa asiointia helppona ja vaivattomana tapana kysellä katsastusasioista ja varata myös aikoja.

”K1 Katsastajat on koettu asiakkaiden keskuudessa edelläkävijäksi asiakaspalvelun laadussa. Tässä työssä Avacalla on ollut merkittävä rooli.”, Haikola toteaa. ”Asiakaspalvelun ja vaihteenhoidon ulkoistuksella saa merkittäviä tuloksia aikaan, kun Avaca on kumppanina

www.k1katsastajat.fi